ІІІ Всеукраїнська
науково-практична конференція
«Розвиток сучасної природничо-математичної освіти:
реалії, проблеми якості, інновації»
(м.Запоріжжя, у режимі інтернет-конференції)
19-20
жовтня 2017 року
Блог конференції https://konfdidakt102017.blogspot.com/
Мета конференції: об’єднання зусиль учених та практиків різних регіонів і країн щодо
осмислення досвіду та визначення перспектив подальшого розвитку
природничо-математичної освіти в Україні.
До участі запрошуються: науковці, викладачі, методисти обласних інститутів післядипломної освіти,
працівники районних (міських) методичних кабінетів, керівники навчальних
закладів, учителі, працівники позашкільних закладів освіти, інші зацікавлені
особи.
Проблемні
напрямки роботи конференції:
1. Стан, шляхи й перспективи розвитку
сучасної природничо-математичної освіти в Україні.
2. Використання сучасних інноваційних
технологій у природничо-математичній освіті.
3. Проблеми якості
сучасної природничо-математичної освіти: зміст, підручники,
програмно-педагогічні засоби, критерії та показники.
4. Проблеми
підготовки фахівців галузі «Природознавство» у ВНЗ та підвищення їх
кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти.
5. ІКТ як засіб підвищення якості
природничо-математичної освіти.
6. Інноваційні
засоби та форми організації навчального процесу STEM-освіти в регіоні.
18.10.2017р. (заочна участь) -
з 9.00 до 18.00 в on-line режимі обговорення
тез доповідей у відповідних розділах форуму.
ПРОГРАМА
ОЧНІХ ЗАХОДІВ
19.10.2017р.
Круглий стіл «Стан, шляхи й перспективи розвитку сучасної
природничо-математичної освіти в Україні».
Початок об 11.00, ауд № 46 КЗ «ЗОІППО» ЗОР
Мета: визначити шляхи й
перспективи розвитку сучасної природничо-математичної освіти в Україні та
Запорізькій області.
Завдання:
1. Розглянути систему
природничо-математичної освіти Запорізької області.
2. Проаналізувати специфіку
підходів до сучасної природничої освіти.
3. Визначити особливості формування
системи програм та шкільних підручників з природознавства.
4. Показати наступність
природничо-математичної освіти в різних
ланках (ДНЗ, ЗНЗ, ПНЗ, ПО).
5.
Обговорити інноваційні засоби навчання та
форми організації навчального процесу STEM-освіти в регіоні.
Питання для
обговорення:
1.
Проблеми якості сучасної
природничо-математичної освіти.
2.
Підходи до формування змісту
природничо-математичної освіти.
3.
Специфіка навчальних програм та
підручників шкільних предметів природничо-математичного циклу.
4.
Проблеми підготовки фахівців галузі
«Природознавство» у ВНЗ та підвищення їх кваліфікації в системі післядипломної
педагогічної освіти.
5.
Інноваційні засоби та форми організації
навчального процесу STEM-освіти в регіоні.
У роботі круглого
столу заплановано участь:
Озерова О.Я., директор
Департаменту освіти і науки Запорізької ОДА;
Фіцайло
С.С.,
заступника начальника відділу змісту
освіти, мовної політики та освіти національних меншин МОН України;
Засєкіної Т.М., заступника
директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України,
кандидата педагогічних наук;
Гудзя
В.В.,
завідувача центром викладання навчальних предметів природничо-математичного
циклу і технологій ХОІППО, керівника робочої групи з оновлення навчальних програм;
Іваницький О.І., завідувач кафедри
фізики та методики її викладання ЗНУ, доктор педагогічних наук, професор;
Прийма С.М., голова Української асоціації
міст, що навчаються, доктор педагогічних наук, професор;
Едель М.Г., директор КЗ «ЗОЦ НТТУМ «Грані»» ЗОР;
Гура Т.Є., в.о.ректора
КЗ «ЗОІППО» ЗОР, доктор психологічних наук, професор;
Курінна А.Ф., проректор з науково-методичної роботи КЗ
«ЗОІППО» ЗОР, кандидат педагогічних наук,
доцент;
Ястребова В.Я., кандидат
педагогічних наук, професор, професор кафедри менеджменту і
психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР, Заслужений працівник освіти України;
Байєр О.М., завідувач кафедри дошкільної освіти
КЗ «ЗОІППО» ЗОР, кандидат психологічних наук, доцент, член Асоціації
психолінґвістів України;
Нікулочкіна О.В., завідувач
кафедри початкової освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР, кандидат педагогічних наук, доцент;
Лук'янчук Е.А., в.о.завідувача обласного
науково-методичного центру моніторингових досліджень якості освіти;
Ткаченко Г.М., керівник відділу по роботі з методистами та
вчителями ВД «Освіта».
Науково-педагогічних
співробітників провідних закладів освіти України та регіону.
Керівник: Васильченко Л.В., завідувач кафедри дидактики та
методик навчання природничо-математичних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР, к.п.н., доцент
20.10.2017р.
Панельна
дискусія «Проблеми якості сучасної природничо-математичної
освіти: зміст, підручники, програмно-педагогічні засоби, критерії та
показники».
Початок об 11.00, ауд № 32, 33, 35, 36 КЗ «ЗОІППО» ЗОР
Мета: визначити шліхи
вирішення проблеми якості сучасних навчально-методичних комплексів
природничо-математичної освіти.
Завдання:
1.
Розглянути підходи до формування змісту
природничо-математичної освіти.
2.
Проаналізувати навчальні програми та
підручники з природничо-математичних дисциплін шкільного циклу.
3.
Визначити
критерії та показники якості програмно-педагогічних засобів навчання з
природничо-математичних дисциплін.
Питання для
обговорення:
1.
Підходи до формування змісту природничо-математичної
освіти.
2.
Структура й особливості навчальних програм
з природничо-математичних дисциплін шкільного циклу.
3.
Вимоги до сучасного підручника з
природничо-математичних дисциплін шкільного циклу.
4.
Призначення й
специфіка, критерії
та показники якості програмно-педагогічних засобів навчання з
природничо-математичних дисциплін.
У панельній дискусії заплановано участь авторів
підручників і програм зі шкільних предметів природничо-математичного циклу
(математика, фізика, хімія, біологія, географія, природознавство 5-6 класи):
Автор підручників і програм
|
Предмет шкільного курсу
|
№ ауд
|
Керівник
|
Божинова Ф.Я., учитель фізики з багаторічним педагогічним
стажем, учитель-методист, відмінник народної освіти України. Її учні
неодноразово ставали переможцями олімпіад з фізики, фахових турнірів та
конкурсів.
|
Фізика
|
32
|
Васильченко Л.В., завідувач кафедри дидактики та методик навчання
природничо-математичних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР, к.п.н., доцент
|
Крижановський О.Ф., учитель математики
Харківського НВК №45 «Академічна гімназія», вчитель-методист, заслужений
вчитель України, співавтор серії підручників з геометрії для
7–11 класів.
|
Геометрія
|
33
|
Гребінь С.М.,
к.філософ.наук, старший викладач кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін
КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
|
Єресько Т.П.,
заступник головного редактора ВД «Освіта». Тема виступу: «Навчання для
життя. Навчально-методичне забезпечення на уроках математики у
контексті Нової української школи».
|
Математика
|
||
Григорович О.В., кандидат хімічних наук, старший науковий
співробітник відділу фізичної органічної хімії Науково-дослідного інституту хімії
при ХНУ ім. В.Н. Каразіна, Відмінник освіти України, учитель вищої категорії,
учитель-методист. Він є автором підручників з хімії для 7 та 8 класів -
переможців Всеукраїнського конкурсу підручників 2015 та 2016 років, численних
навчальних та навчально-методичних посібників.
|
Хімія
|
35
|
Дехтяренко С.Г., старший викладач кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін
КЗ «ЗОІППО» ЗОР
|
Василенко С.В.,
заступник завідувача НДЛ інформатизації освіти Київського університету
імені Бориса Грінченка, автор підручників з хімії.
|
|||
Задорожний К.М., доцент кафедри інженерної екології міст
ХНУ міського господарства ім. О.М.Бекетова, кандидат біологічних наук,
головний редактор журналу «Біологія» ВГ «Основа», науковий редактор
підручника з біології для 7 класу, автор підручника з біології
для 8 класу – переможців Всеукраїнського конкурсу підручників 2015 року,
автор робочих зошитів з біології для 6–8 класів, численних
навчально-методичних посібників з біології.
|
Біологія
|
36
|
Гусєва Н.М., старший викладач кафедри дидактики та методик
навчання природничо-математичних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР
|
Шаламов Р.В., кандидат біологічних наук, заслужений учитель України, методист
відділу змісту природничо-математичних навчальних предметів Українського центру
оцінювання якості освіти, автор підручника Біологія 9 кл.
|
20-21.10.2017р. (заочна участь)
|
в on-line режимі обговорення та прийняття пропозицій ІІІ
Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Розвиток сучасної
природничо-математичної освіти: реалії, проблеми якості, інновації»
|
Оргкомітет